8/17/2022

Our first wines were bottled! 〜初めてのワインがボトリングされた!〜

 


At the bottom of the hill, young vines of Petite Sirah are planted. Some baby vines don't survive during the winter, so we replant them in spring. 


丘の麓にはペティートシラーの木が植えられています。若い木々の何本かは、冬を乗り越えることができないので、春に植え替えをします。






Growing season provides us a lot of energy. Sirah vines were about 16 years old at that time. 


成長のシーズンは、私たちにたくさんのエネルギーをもたらしてくれます。シラーの木は、この当時16歳でした。






April 28th in 2017, we bottled our very first wines in Paso Robles. They were Grenache Blanc 2016 and Estate Syrah Rosé 2016. Getting ready for screw tops, glasses and labels were fun. And when we saw our wines were really bottled in front of us, it was very very exciting!



2017年4月28日、私たちの本当に初めてのワインが、パソロブレスでボトリングされました。  グルナッシュブラン2016年とエステイト・シラーロゼ2016年でした。スクリュートップ、ボトル、そしてラベルを用意するのは楽しかったです。そして、ワインが自分たちの目の前でボトリングされていく様子を見るのは、本当にとてもワクワクしました!






Cases that has wine bottles in went to the temperature controlled storage room.

ワインボトルの入ったケースは、気温調整のされたストレージルームへと向かいました。 





Look how proud we are. Did you know? Kula Vineyards & Winery has started from only two varietal wines! 😄


私たちの自慢顔、見てください。ご存知でしたでしょうか。クラぶどう園&ワイナリーは、たった二種のワインから始まったんです!😄






Anna Takahashi is the artist who created our wine label. She used to live in the same country town we are living before she got married. She said she finished this art with just dots. At Central Coast Wine Competition in 2022, this art received a Gold Medal as "A Symbol of Central Coast".  



彼女は、私たちのワインラベルを創作してくださった、アーティストの高橋あんなさん。彼女はご結婚される前、私たちと同じ田舎町に住んでいました。あんなさんがおっしゃるには、最後は点々だけで終えたそうです。このアートは、2022年のセントラルコーストワインコンペティションで、”セントラルコーストのシンボル”として、ゴールドメダルを受賞しました。







We were very excited with our first wines. We took Grenache Blanc 2016 to the event that one of the local grape-growers organization held and entered in the blind tasting competition. Guess what. This wine won the first prize in the category of white wine! 



私たちは、初めてのワインにとてもワクワクしていました。それで、グルナッシュブラン2016年を、地元のぶどう栽培者オーガナイゼーションが主催したブラインドテイスティングコンペティションにエントリーしました。なんとこのワイン、白ワインのカテゴリーで優勝しました!






Not only that. This wine received a Gold Medal from Central Coast Wine Competition as well! Since our first wine did an amazing job, even though we had only two wines to start with, we decided to bring to the local events for sale with our pride.



それだけではありません。このワイン、セントラルコーストワインコンペティションでも金賞を受賞しました! 初めてのワインが素晴らしい仕事をしてくれたので、私たちはたった二種のワインで始めることになりましたが、プライドを持って地元のイベントに持っていき、販売することを決心しました。




Have a happy day!




にほんブログ村 酒ブログ ワインへ








No comments:

Post a Comment

Harvesting three years ago 〜3年前の収穫〜

  September, 2020 has started. 2020年の9月が始まりました。 We were taking some samples from our vineyard, and checking the numbers to see when to harve...