9/12/2022

Grapes & Wine pairing food 〜ぶどう&ワインペアリングフード〜




In June, 2017, the Syrah grapes were getting big. 


2017年6月、シラーのぶどうが大きくなってきました。






The grapes start to change their own colors at the end July, and it's called veraison. It means grape berries are switching the stage from growing to ripening. 


7月終わりには、ぶどうが自身の色を変え始めます。これを、ヴェレゾンと呼びます。ぶどうの実が、成長から熟成へ段階を変えていくことを意味しています。

 




At California Mid State Fair, they used to exhibit the award-winning wines from Central Coast Wine Competition. Yes! our Grenache Blanc 2016 was proudly standing with the Gold Medal there. This was our first Gold Medal winning. 



カリフォルニア・ミッド・ステイトフェアでは、以前セントラルコースト・ワインコンペティションの受賞ワインを展示していました。そうです! 私たちのグルナッシュブラン2016年は、金メダルを付けてそこに誇らしげに立っていました。これは、私たちの初めての金メダルでした。






Cabernet Sauvignon vines were planted on the hillside of our vineyard. It's interesting seeing how tiny they were, because they are so mature now in 2022.


カベルネ・ソーヴィニヨンのぶどうの木は、私たちのぶどう畑の山腹に植えられました。こんなに小さかったのですね。2022年の今ではとても成長しているので、今見ると興味深いです。







In August, a baking competition was held at the local grape growers organization. I was brave enough then to enter my Dark Chocolate Cake with Espresso Coffee Beans. I made the sponge from the scratch and changed the recipe in the way to pair well with wine. 



8月、地元のぶどう栽培者のオーガナイゼーションで、ベーキングコンテストが開催されました。私は勇気を持って、自分のダークチョコレートケーキ・ウィズ・エスプレッソコーヒービーンズをエントリーしました。ゼロからスポンジケーキを作り、ワインに合うようにレシピを変えました。







As a result, I received the second place! I still remember there was a man who walked to me and said "Your chocolate cake was delicious and paired with the red wine very well. This is all that mattered for me to vote for you." His words meant a lot to me.



結果は、2位でした! 今でも覚えていることがあります。男性が一人私のところに歩いてきて、こう言ったんです。「あなたのチョコレートケーキはおいしくて、赤ワインととてもよく合いましたよ。それが一番大切なポイントだと思い、ぼくはあなたに投票しました。」この言葉は、私にとっては大きな意味を持ちました。






Since I got a compliment, I started to make more wine-pairing food at home. I'm very simple.


褒め言葉を頂いたので、家でさらにワインペアリングの食事を作り始めました。私は、とても単純です。






After veraison, the sugar level of the grapes goes up day by day. Look how beautiful they were!


ヴェレゾン後、ぶどうはその糖度を日毎に上げていきます。見てください、きれいなぶどう!





And around the same time, we started to get ready for the next bottling. When the corks with the logo arrived for the first time, we were very excited.



 そして同じ頃、私たちは次のボトリングに向けて準備を始めました。初めてロゴ入りのコルクが到着した時は、とてもワクワクしました。





Have a fantastic day!


にほんブログ村 酒ブログ ワインへ

にほんブログ村 酒ブログへ

にほんブログ村 酒ブログ お酒造りへ







No comments:

Post a Comment

Harvesting three years ago 〜3年前の収穫〜

  September, 2020 has started. 2020年の9月が始まりました。 We were taking some samples from our vineyard, and checking the numbers to see when to harve...